Asiakkaitamme

Suomen Terveysravinto: ”Tällainen joka tilanteessa proaktiivisesti toimiva tilitoimisto on kullanarvoinen”

Suomen Terveysravinto Oy oli vielä vuonna 2013 pieni, D-vitamiinia puhelimitse kaupannut yritys, jonka korvantaustat olivat tuskin kuivuneet, kun huomattiin, että kirjanpidon kanssa oltiin vakavissa ongelmissa. Tänään yrityksen toimitusjohtaja, Matti Kankaanniemi muistelee tuota aikaa jo hieman huvittuneena. Silloin ei naurattanut, sillä yritys kävi lähellä konkurssia heikkolaatuisesti hoidetun taloushallinnon takia.

Aldia vakuutti jo ensimetreillä

Kankaanniemi päätti ottaa ohjat käsiinsä ja otti asiakseen etsiä yritykselleen Tampereelta osaavan tilitoimiston. Kriteerinä hänellä oli, että tällä kertaa täytyy toimiston olla laskentaekonomin pyörittämä. Verkossa vastaan tuli Aldia.

Jo ensimmäinen verkkovisiitti vakuutti Kankaanniemen siitä, että kyseessä oli todellinen tilitoimistoalan ammattilainen. Tuolloin myöskin nykyistä pienempi Aldia huokui jo asiantuntemusta ja vakavasti otettavuutta. Juteltuaan Aldian Tiinan kanssa Kankaanniemi oli jo varma, että tässä on nyt sellainen ihminen avuksi, joka osaa.

Nimet laitettiin paperiin ja Aldia joutui ns. hyppäämään suoraan syvään päähän – sen verran solmussa olivat Terveysravinnon taloushallinnon asiat. Kirjanpitoa korjattiin pitkän ajan takaa ja asia kerrallaan taloushallintoa siivottiin kuntoon. Kyseessä oli valtavasti normaalia tilitoimiston työskentelyä laajempi toimeksianto.

Aldia mukana kasvukiidossa

Kuinka ollakaan Terveysravinto lähti kovaan kasvuun, mutta taloushallinnossa oli vielä paljon tekemättä ja yhä iso urakka edessä. Yrityksen kasvuvauhdissa pysyttely oli hankalaa jokaiselle osapuolelle. Aldia kuitenkin teki töitä tinkimättömästi, joustavasti ja äärimmäisen tarkasti.

Niin vaan kävi, että lopulta epämääräisestä, konkurssin partaalla olleesta  autotallifirmasta kasvoi kansainvälinen konserni, jolla on useita yhtiöitä yhdeksässä eri maassa. “Tyytyväisyytemme näkyy ennen kaikkea siinä, että luotamme Aldiaan yhä uudestaan ja uudestaan”, toteaa Kankaanniemi tyytyväisenä ja jatkaa: “Tällainen joka tilanteessa proaktiivisesti toimiva tilitoimisto on kullanarvoinen. Skippaamme kylmästi muut palveluntarjoajat, sillä meillä kaikki pitävät aldialaisista myös ihmisinä eikä nurinoita ole koskaan kuulunut.” 

Myös Päivi Jokinen Terveysavinnon talousjohdosta tahtoo pitää tiukasti kiinni Aldiasta. Hän toteaa, että Aldiassa osataan hoitaa kirjanpito ja taloushallinto taitavasti. “He tuntevat meidän yrityksemme kuviot ja ymmärtävät isoja kokonaisuuksia. Ei ole mitään tarvetta vaihtaa toiseen kirjanpitotoimistoon”, kertoo hän.

Ehdotonta osaamista ilman sooloilua

“Kasvun myötä tänään, kun meillä on monimutkaisia vienti- ja tuontikuvioita ja liikevaihtomme on n. 24 miljoonaa euroa, on Tiina ohjannut yritystemme taloushallintoa hoitamaan juuri tämänkaltaisiin asioihin erikoistuneen ammattilaisen, joka on asiantuntemuksessaan ihan valtakunnallista kärkikaartia”, kertoo Kankaanniemi. 

“Jämäkät, asiantuntevat ja oikealla tavalla joustavat kirjanpitäjät eivät lähde sooloilemaan, vaan tekevät työnsä tinkimättömän oikeaoppisesti”, kuvailee Kankaanniemi Aldian ammattilaisia.

Myös Jokinen kertoo, että osaaminen on Aldiassa huipputasoa. “Siellä on eri aihealueiden asiantuntijoita ja työntekijät pyytävät toisiltaan apua, mikäli sellaista tarvitsevat. Aldiassa otetaan monenlaisia tehtäviä vastaan ja ratkotaan ongelmia, joita emme itse ehkä osaa ratkaista. Palvelu on erittäin hyvää”, summaa Jokinen tyytyväisenä.

Aldialaisista on helppo tykätä

Jokinen kertoo olevansa erittäin tyytyväinen Aldian asiakaspalveluun. “He vastaavat aina yhteydenottoon. Erilaisiin kysymyksiin saa helposti ymmärrettäviä vastauksia ja he selvittävät asioita, jos eivät suoraan itse osaa vastata”, kertoo Jokinen.

Jokisen mielestä Aldiassa on erittäin kivat ja ystävälliset työntekijät, jotka osaavat työnsä ja tutustuvat uusiin asioihin, mikäli ne eivät ole heille ennestään tuttuja. “Yhteistyö on todella sujuvaa ja miellyttävää. Aldian työntekijät antavat positiivisen kuvan työyhteisöstään ja tuntuvat viihtyvän ja voivan hyvin omassa työssään. Siellä huolehditaan työntekijöiden hyvinvoinnista hienosti”, ihastelee Jokinen. “Lisäksi asiakaspalvelu on helposti lähestyttävää ja selkeää.”

Myös Kankaanniemen mielestä terveysravinnon henkilöstön on aina ollut helppo asioida aldialaisten kanssa. Kynnys kysyä on aina säilynyt matalana. 

“Aldian palvelu on erittäin nopeaa ja ystävällistä, vaikka meiltä saattaa tulla vaikka millaista kysymystä. Ikinä emme ole saaneet minkäänlaista signaalia ylimielisyydestä, vaikka varmasti ovat joutuneet hiuksiaan repimään meidän muukalaislegioonan kanssa”, naurahtaa Kankaanniemi lopuksi ja kertoo suositelleensa Aldiaa jo useamman kerran – joskin hieman mustasukkaisena.