Blogi

Tilinpäätös ja asiakaskokemus tilitoimistossa

11.5.2020

NPS K2020

Jos sinulta kysyttäisiin tänään ”Yrityksesi tilinpäätös on nyt valmis. Kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluamme ystävällesi tai kollegallesi”, millainen olisi sinun vastauksesi? Toteutimme Aldiassa asiakaskokemuskyselyn tilinpäätöspalvelustamme ajalla 11.02.2020 – 12.05.2020 .

  • Vihreät ovat suosittelijoita.
  • Keltaiset ovat passiivisia.

Miten me onnistumme?

  1. Reaaliaikaisuus 
    Asiakkaillamme on käytössään reaaliaikainen taloustieto ja tulos koko tilikauden ajan. Kun kirjanpitoa tehdään ajan tasalla koko vuosi, niin tilinpäätösaikaan jää vähemmän kausiluontoista tekemistä. Näin ei synny kiirettä ja aikapulaa. Kun ei synny kiirettä ja on aikaa tehdä työ hyvin, niin virheiden mahdollisuus minimoituu automaattisesti.
  2. Asiakastapaaminen 
    Pidämme asiakkaidemme kanssa palaverit vuosittain ennen tilinpäätöshetkeä. Näin varmistamme sen, että meillä on kaikki tarvittava aineisto kasassa hyvissä ajoin. Samalla sovimme asiakkaidemme kanssa tilinpäätösaikataulun. Pidämme lupauksemme ja teemme tilinpäätöksen asiakkaan kanssa sovitun aikataulun mukaan.
  3. Tilinpäätösprosessi 
    Meillä on sisäisesti suunniteltu ja laadittu tilinpäätösprosessi. Prosessi on dokumentoitu ja sisältää tilinpäätökseen liittyviä tarkistuksia ja muistuttaa, että asiat menevät oikein, oikeassa järjestyksessä, ja että kaikki tarpeellinen tulee tehdyksi. Hyvin suunniteltu prosessi johtaa usein hyvään lopputulokseen.
  4. Oikea asenne 
    Olemme sitkeitä ja meillä on halu tuottaa hyvää palvelua. Mikäli tilinpäätöksen loppuun saattamiseksi puuttuu muutama asiakirja tai tietoa, hankimme tuon tiedon. Asiakkaamme ovat välillä kiireisiä ja toivovat muistutusta ja tukea tietojen toimittamiseen.
  5. Osaaminen 
    Haasteellisempien tilinpäätösten kanssa teemme tiivistä yhteistyötä oman tiimimme sisällä. Tiimissämme on valtavasti osaamista ja käytämme koko henkilöstömme osaamista, jotta asiat tulevat oikein tehdyksi.
  6. Resurssit 
    Huolehdimme kaikessa palvelussamme, että meillä no riittävästi resursseja tuottaa luvattu palvelu asiakkaillemme. Ennakoimme aina syksyllä talven ja kevään resurssit kuntoon. Näin varmistamme asiakkaillemme hyvää palvelua myös tilinpäätösaikaan.

Jokaisella yrityksellä on oikeus saada tilinpäätös, joka kertoo oikean taloustiedon ja oman aikataulutoiveensa mukaisesti.  Mikäli haluat yrityksellesi käyttöön Aldian sujuvan tilinpäätösprosessin, niin olethan yhteydessä!

Keväisin terveisin

Tiina Raatikainen, Aldia Oy